Hoe zorgt u dat u geen post mist als u verhuist? Ook al gaat steeds meer via e-mail, er komt toch nog aardig wat post door uw brievenbus. Hoe regelt u daarvoor uw adreswijziging?
Uw gemeente informeert
De gemeente waar u gaat wonen, of waarbinnen u verhuist, moet binnen 5 dagen weten dat u bent verhuisd. Schrijf u daarom in bij de gemeente. De gemeente geeft het door aan een aantal partijen.
Maak gebruik van de verhuisservice van postbezorging
Post NL biedt zowel gratis als betaalde verhuisservice. Zij informeren partijen waarvan u post ontvangt. En kunnen uw post tegen een vergoeding doorsturen naar uw nieuwe adres.
Nog 3 tips:
- Loop uw klantenkaarten of e-mailnieuwsbrieven na
Deze partijen kunt u laten weten wat uw nieuwe adres is. Soms kunt u het zelf veranderen in de klantomgeving. Bijvoorbeeld van een webwinkel waar u regelmatig bestelt. - Houd vanaf 2 maanden voor uw verhuizing een lijst bij van ontvangen post
Houd bij welke post u ontvangt en laat dat de afzenders hiervan weten dat u verhuist. - Geef uw nieuwe adres door aan de volgende bewoner
Vertrekt u uit een koophuis? Geef dan aan de koper van de woning door wat uw nieuwe adres is. Vraag hem om post aan u door te sturen. Komt u uit een huurwoning? Als u niet weet wie in uw woning komt is het wat lastiger. Vraag de verhuurder wat gebruikelijk is. Of laat een briefje achter voor de nieuwe huurder.
Gebruik onze persoonlijke verhuischecklist
Bij een verhuizing komt veel kijken. Dan wilt u er zeker van zijn dat u alles op tijd heeft geregeld. Wij helpen u graag verder met een persoonlijke verhuischecklist. Zo leeft u toe naar een onbezorgde verhuizing. En kunt u snel genieten van uw nieuwe woning.