Kennard Elst is teamcoördinator van de acceptatiedesk ORV. Hij vertelt hoe dit team u direct ondersteunt bij vragen over een aanvraag voor een overlijdensrisicoverzekering.
Aanvragen voor een overlijdensrisicoverzekering worden behandeld door een specialistisch team, de acceptatiedesk ORV. Vanaf deze maand kunt u als adviseur rechtstreeks contact met dit team opnemen. Tot voor kort verliep dat proces via de frontoffice.
Wat doet de acceptatiedesk?
“Een adviseur maakt de offerte en stuurt die via het systeem aan ons door”, vertelt Kennard. “Soms wil je vooraf samen wat mogelijkheden voor acceptatie bespreken. Voortaan kan een adviseur ons daarvoor rechtstreeks bellen. Wij kijken direct mee met de aanvraag en kunnen ook snel accepteren. Voorwaarde is natuurlijk wel dat alle informatie compleet is. Meestal geven we dezelfde dag nog uitsluitsel.”
Wat zijn de voordelen voor de adviseur?
Kennard: “Het grote voordeel is dat je rechtstreeks bij de afdeling terechtkomt die de juiste kennis heeft en die meteen kan handelen. We hebben ook een directe lijn met de medische dienst, zodat we over de medische acceptatie snel kunnen communiceren. Tot slot verwerken wij zelf de aanvragen direct in de systemen.”
Komen er nog nieuwe ontwikkelingen aan?
“Als alles volgens planning verloopt, krijgen we rond de zomer ook een ORV op 2 levens. Daarmee kunnen we de klanten nog beter van dienst zijn. Tegelijk komt er een koppeling met iDIN. Daarmee kunnen we straks nog sneller een klant accepteren, omdat de identificatie dan al geregeld is”, licht Kennard toe.