Remco van Os timmert al sinds 2006 aan de weg met het advieskantoor Van Os en Partners. Regelmatig komt de Leef Hypotheek van Centraal Beheer als beste match uit de bus. Een goede aanleiding om Remco te vragen naar zijn ervaringen met Centraal Beheer.
Wat waardeer je aan de Leef Hypotheek?
‘De Leef Hypotheek is wat mij betreft een bundeling van alles wat goed is in de markt in één hypotheekproduct. Dergelijke complimenten geef ik niet snel. Ik zie mezelf als een vrij kritische adviseur, maar ik vind de Leef Hypotheek een goed en flexibel product waar je alle kanten mee op kunt.’
Kun je je enthousiasme toelichten?
’Bij een hypotheek gaat het om het totaalplaatje. Een scherpe rente is belangrijk maar zeker niet de enige factor. Om iets concreets te noemen is het prettig dat de rente automatisch wordt aangepast als de risicoklasse wijzigt. Neem banken als ING en ABN Amro, daar moet je het als adviseur zelf in de gaten houden, omdat deze banken zelf wijzigingen niet automatisch doorvoeren. Bijvoorbeeld wanneer een klant extra heeft afgelost. Bovendien levert een lagere risicoklasse bij de Leef Hypotheek een doorgaans grotere besparing op dan bij andere partijen.
Een ander voorbeeld is de weging van schulden. Vaak zie je dat zelfs een telefoonabonnement van nog geen twee tientjes de maximale hypotheek met duizenden euro’s beperkt. Hetzelfde geldt voor klanten die nog een kleine persoonlijke lening hebben. De Leef Hypotheek kijkt bij aflopende schulden vaker naar de werkelijke lasten. Dat kan in de huidige markt net de extra ruimte bieden die kopers nodig hebben. Ook meer standaard kenmerken als boetevrij aflossen uit eigen middelen en rentemiddelen zijn inbegrepen.’
Welk type relatie sluit aan bij de Leef Hypotheek?
‘Het is een flexibel product waar je alle kanten mee op kan. In dat licht is de Leef Hypotheek geschikt voor allerlei type relaties. Als ik toch 1 groep moet noemen zijn het starters. Zeker in deze markt zijn ruime voorwaarden essentieel voor startende kopers. Neem bijvoorbeeld kopers met een herstelde BKR-registratie. Daar gaat Centraal Beheer relatief soepel mee om. Daarnaast worden lopende kredieten, vaker dan bij veel andere geldvertrekkers, gewogen tegen de werkelijke lasten. Dat kan hét verschil maken tussen wel of geen woning kunnen financieren.’
Hoe ervaar je de samenwerking met Centraal Beheer?
‘Los van de positieve kenmerken van de Leef Hypotheek heeft Centraal Beheer haar processen goed op orde. Bij het indienen van dossiers heb je als advieskantoor baat bij een vlotte en adequate afhandeling. Daar is bij Centraal Beheer zeker sprake van. Prettig is ook dat er gebruik gemaakt kan worden van tools als Ockto. Op die manier houden we meer tijd over voor het adviseren van de klant.’
Het contact met Centraal Beheer is prettig en we ervaren de service als prima. Dat zit soms ook in de details. Zo is een renteaanbod bij Centraal Beheer 3 weken geldig, in plaats van de 2 weken bij diverse andere geldverstrekkers. Zeker in deze tijd geeft dat de nodige lucht om een klant goed te kunnen bedienen. Je stapt nu niet even snel meer binnen voor een handtekening in deze nieuwe 1,5 meter samenleving.’
Contact met Centraal Beheer
Neem gerust contact op met uw accountmanager via centraalbeheer.nl/accountmanagers. Of volg ons op LinkedIn via Centraal Beheer Adviseurs.
Lees alle nieuwsberichten
Wat waardeer je aan de Leef Hypotheek?
‘De Leef Hypotheek is wat mij betreft een bundeling van alles wat goed is in de markt in één hypotheekproduct. Dergelijke complimenten geef ik niet snel. Ik zie mezelf als een vrij kritische adviseur, maar ik vind de Leef Hypotheek een goed en flexibel product waar je alle kanten mee op kunt.’
Kun je je enthousiasme toelichten?
’Bij een hypotheek gaat het om het totaalplaatje. Een scherpe rente is belangrijk maar zeker niet de enige factor. Om iets concreets te noemen is het prettig dat de rente automatisch wordt aangepast als de risicoklasse wijzigt. Neem banken als ING en ABN Amro, daar moet je het als adviseur zelf in de gaten houden, omdat deze banken zelf wijzigingen niet automatisch doorvoeren. Bijvoorbeeld wanneer een klant extra heeft afgelost. Bovendien levert een lagere risicoklasse bij de Leef Hypotheek een doorgaans grotere besparing op dan bij andere partijen.
Een ander voorbeeld is de weging van schulden. Vaak zie je dat zelfs een telefoonabonnement van nog geen twee tientjes de maximale hypotheek met duizenden euro’s beperkt. Hetzelfde geldt voor klanten die nog een kleine persoonlijke lening hebben. De Leef Hypotheek kijkt bij aflopende schulden vaker naar de werkelijke lasten. Dat kan in de huidige markt net de extra ruimte bieden die kopers nodig hebben. Ook meer standaard kenmerken als boetevrij aflossen uit eigen middelen en rentemiddelen zijn inbegrepen.’
Welk type relatie sluit aan bij de Leef Hypotheek?
‘Het is een flexibel product waar je alle kanten mee op kan. In dat licht is de Leef Hypotheek geschikt voor allerlei type relaties. Als ik toch 1 groep moet noemen zijn het starters. Zeker in deze markt zijn ruime voorwaarden essentieel voor startende kopers. Neem bijvoorbeeld kopers met een herstelde BKR-registratie. Daar gaat Centraal Beheer relatief soepel mee om. Daarnaast worden lopende kredieten, vaker dan bij veel andere geldvertrekkers, gewogen tegen de werkelijke lasten. Dat kan hét verschil maken tussen wel of geen woning kunnen financieren.’
Hoe ervaar je de samenwerking met Centraal Beheer?
‘Los van de positieve kenmerken van de Leef Hypotheek heeft Centraal Beheer haar processen goed op orde. Bij het indienen van dossiers heb je als advieskantoor baat bij een vlotte en adequate afhandeling. Daar is bij Centraal Beheer zeker sprake van. Prettig is ook dat er gebruik gemaakt kan worden van tools als Ockto. Op die manier houden we meer tijd over voor het adviseren van de klant.’
Het contact met Centraal Beheer is prettig en we ervaren de service als prima. Dat zit soms ook in de details. Zo is een renteaanbod bij Centraal Beheer 3 weken geldig, in plaats van de 2 weken bij diverse andere geldverstrekkers. Zeker in deze tijd geeft dat de nodige lucht om een klant goed te kunnen bedienen. Je stapt nu niet even snel meer binnen voor een handtekening in deze nieuwe 1,5 meter samenleving.’
Contact met Centraal Beheer
Neem gerust contact op met uw accountmanager via centraalbeheer.nl/accountmanagers. Of volg ons op LinkedIn via Centraal Beheer Adviseurs.