Woonfonds wordt Centraal Beheer - Veelgestelde vragen

Voor klanten verandert niets aan de hypotheek

Alle hypotheken van Woonfonds zijn per 24 maart 2025 overgegaan naar Centraal Beheer. Woonfonds klanten zijn vanaf dat moment klant bij Centraal Beheer. Hier hoef jij als adviseur maar ook de klant zelf niets voor te doen. In februari zijn de klanten en adviseurs hierover geïnformeerd.

Waarom deze overgang?

Woonfonds en Centraal Beheer zijn allebei merken van Achmea.  Achmea heeft als ambitie om een belangrijke speler te zijn op de hypotheekmarkt, zodat we klanten de best passende oplossingen kunnen bieden. Daarom bundelen wij onze krachten en onze hypotheekexpertise op 1 plek. De overgang van Woonfonds naar Centraal Beheer maakt ons efficiënter en sterker in de huidige woningmarkt. Hierdoor zijn wij nog beter in staat om onze adviseurs en klanten optimaal te bedienen. 

Blijven de producten en voorwaarden hetzelfde?

De producten van Woonfonds blijven ongewijzigd. Dit houdt in dat de productlijnen Woongenot, Voordeel en Comfort, net als voorheen, geen nieuwe klanten meer accepteren. Bestaande klanten worden natuurlijk wel geholpen bij bijvoorbeeld een verhoging of verhuizing. Een aantal doelgroepproposities is al eerder stopgezet, zoals de Familiehypotheek, de Krediethypotheek en de (kort)zelfstandigenproposities.

Wat gebeurt er met de Woningverhuur Hypotheek?

De Woningverhuur Hypotheek is per 24 maart ook overgegaan naar Centraal Beheer en blijft gewoon open voor nieuwe klanten. 

Is het mogelijk voor adviseurs met een aanstelling om de Woningverhuur Hypotheek aan te vragen? 

Ja dat is mogelijk. Voor het aanvragen van de ‘oud Woonfonds producten’ gebruikt u het aanstellingsnummer. U kreeg dit nummer bij het ondertekenen van de Woonfonds Samenwerkingsovereenkomst dan wel de Achmea-brede Samenwerkingsovereenkomst Hypotheken. Dit gaat om de Woongenot Hypotheek, Woningverhuur Hypotheek, Comfort Lijn en Voordeel Lijn.

Voor het aanvragen van de Centraal Beheer Leef Hypotheek, Thuis Hypotheek en Basis Hypotheek gebruikt u het aanstellingsnummer dat u heeft ontvangen bij het ondertekenen van de Centraal Beheer Leverings- en Bemiddelingsvoorwaarden.

Dus als u wilt bemiddelen voor alle Centraal Beheer hypotheken, dan heeft u 2 aanstellingsnummers nodig.

Verandert er iets voor mij als oud Woonfondsadviseur?

Je zult natuurlijk merken dat de producten onder Centraal Beheer vallen, door de opmaak van de brieven en documenten. Maar verder blijft alles zoveel mogelijk gelijk aan hoe het nu is. Dat geldt voor bijvoorbeeld contactpersonen, aanstellingen, producten en processen. Communicatie wordt vanaf nu verstuurd vanuit Centraal Beheer.

Wat als je door een oud Woonfondsklant wordt benaderd voor een aanpassing van zijn oude hypotheek?

  1. Had je een aanstelling bij Woonfonds, dan kun je de aanpassingen direct voor de klant aanvragen.
  2. Heb je momenteel alleen een leverings- en bemiddelingsovereenkomst met Centraal Beheer dan zijn er 2 mogelijkheden:
    1. Je kunt in overleg met je accountmanager je aanstelling uitbreiden of
    2. Je stuurt de aanvraag in via een serviceprovider.

Waar kan ik oude rentes en voorwaarden vinden?

Bij wie kan ik terecht met vragen?

Voor vragen kan je altijd terecht bij je vertrouwde accountmanager(s).

Lees alle nieuwsberichten