Beveiliging van onze website

Zo beschermen wij uw gegevens

Wij doen er alles aan om onze website en uw persoonlijke klant­omgeving zo veilig mogelijk te maken.

We gebruiken een beveiligde verbinding

Gebruikt u Mijn Centraal Beheer? Dan gebeurt dat via een beveiligde verbinding. Het maakt niet uit of u inlogt met uw computer, tablet of telefoon.

U logt automatisch uit

U kunt het beste direct uitloggen als u Mijn Centraal Beheer niet meer gebruikt. Dan voorkomt u dat iemand misbruik maakt van uw gegevens. Bent u ingelogd en gebruikt u onze site een tijdje niet? Dan loggen wij u voor uw veiligheid automatisch uit. U kunt natuurlijk altijd weer inloggen om verder te gaan.

We blokkeren soms een account

Gebruikt u verkeerde inloggegevens? Dan blokkeren wij na meerdere pogingen uw account. Dat is misschien vervelend als het een foutje was. Maar wel zo veilig tegen cybercriminelen. U krijgt dan een melding op uw scherm dat uw gebruikersnaam en wachtwoord onjuist is. U moet dan eerst een nieuwe gebruikersnaam en daarna een nieuw wachtwoord aanvragen.

Onze medewerkers kunnen uw inloggegevens niet bekijken of aanpassen

Bijvoorbeeld uw gebruikersnaam of wachtwoord. Maar ook het e-mailadres dat wij gebruiken om u informatie te sturen als u uw inloggegevens bent vergeten. En het telefoonnummer waarop u sms-codes ontvangt als u Veilig Inloggen gebruikt. U vindt deze gegevens bij uw Inloggegevens in Mijn Centraal Beheer. Bent u uw gebruikersnaam of wachtwoord vergeten? Dan kunt u deze online aanvragen. Ontvangt u geen e-mails of sms’jes omdat uw e-mailadres of telefoonnummer niet klopt? Dan kunt u een nieuwe activatiecode voor Mijn Centraal Beheer aanvragen.

Wij waarschuwen u als uw e-mailadres of telefoonnummer verandert

U krijgt altijd een bevestiging als u uw e-mailadres verandert. De bevestiging sturen wij naar uw nieuwe én oude e-mailadres. Stel dat iemand anders uw e-mailadres verandert, dan krijgt u dus altijd een waarschuwing. Ook als uw telefoonnummer verandert, ontvangt u een bevestiging.

Bij twijfel sturen wij u een brief met uw inloggegevens

Een nieuw account of nieuwe inloggegevens voor Mijn Centraal Beheer wilt u natuurlijk snel ontvangen. Meestal gebeurt dat binnen een paar minuten via e-mail. Maar is uw e-mailadres kort geleden veranderd? Dan sturen wij u deze informatie per brief. Zo voorkomen we misbruik. Het kan natuurlijk dat iemand anders uw e-mailadres heeft aangepast.

Onze veiligheids­des­kundigen volgen de nieuwste ontwikkelingen

We houden scherp de ontwikkelingen op het gebied van criminaliteit in de gaten. We passen onze site aan als dat nodig is. Of nemen andere maatregelen om de veiligheid te verbeteren. Verder hebben we een speciaal team dat continu zoekt naar nepsites. En in actie komt om misbruik via deze sites te voorkomen.

Geef beveiligingsproblemen direct aan ons door

Ontdekt u een beveiligingsprobleem op onze site of in onze app? Fijn als u dit ons laat weten! Op de site van Achmea kunt u via Responsible Disclosure het beveiligingsprobleem doorgeven. Onze specialisten gaan er dan direct mee aan de slag. Zo werken we samen aan het verbeteren van de veiligheid van onze gegevens en systemen.
Beveiligingsprobleem doorgeven