Ronald werkt sinds 2013 voor het Klant Contact Center
“Werken bij het Klant Contact Center (KCC) gaat verder dan alleen telefoontjes aannemen’. Wij zitten niet op zomaar een callcenter, waarbij je een vraag noteert. Wij proberen mensen echt verder te helpen door goed door te vragen en goed te luisteren.”
“Als je iemands persoonlijke situatie kent, kun je veel beter antwoord geven. Ik had laatst iemand aan de telefoon die wilde eigenlijk stoppen met werken. Hij had er echt genoeg van. We hebben toen samen gekeken naar de mogelijkheden. Hij had nog een klein pensioenpotje opgebouwd bij Centraal Beheer en dat kon hij gebruiken om de laatste 2 jaar tot zijn AOW te overbruggen. En hij had daarna nog voldoende over voor zijn pensioen.”
Ronald: "10% van onze klanten willen een kort zakelijk antwoord. De andere 90% wil gewoon gehoord worden en gesteund worden in een soms lastige situatie. Daar moet je dan ook de tijd voor nemen.”
Loopt er dan geen klok? Nee. Wij hebben wel een dashboard waarin je kunt zien hoeveel mensen er in de wacht zijn. Maar wij hebben de afspraak dat je altijd bezig bent met het gesprek dat je voert. Niet met het ‘volgende gesprek’.
Ronald gaat volgend jaar zelf met pensioen en zegt dat hij het contact met de klanten gaat missen. “Ja, ik ben 11 jaar geleden begonnen en ontdekte wel wat verborgen talenten. Ik heb echt geleerd de tijd te nemen voor mensen. Zo hoef je niet onder tijdsdruk te werken en kun je echt contact maken met mensen. Ik heb in de loop der jaren zo veel verhalen gehoord en zo veel mensen kunnen helpen. Ja, dat ga je toch echt missen.”