Deze schadeherstellers helpen je snel weer verder
Snel de weg op na autoschade of weer lekker kunnen wonen na schade aan je huis. Lees hoe we samen met ons netwerk van meer dan 1.000 schadeherstellers elke dag voor je klaar staan. Schadeherstellers Huub Munsterhuis en Edward Reinderts geven een kijkje onder de motorkap.
De klant helemaal ontzorgen
Ook bij ABS autoherstel zit het ontzorgen van de klant in het dna. Edward Reinderts: ‘Van deukjes tot complete reparatie, klanten van Centraal Beheer kunnen voor autoschade bij ons terecht. Het ontzorgen van de klant nemen we heel letterlijk. Dus als een klant schade meldt, regelen wij alles. We nemen het contact met de verzekeraar en de experts over. We zorgen voor de betalingen en regelen vervangend vervoer. Ondertussen houden we je op de hoogte van wat er gebeurt. Als je de auto weer komt ophalen, laten we zien wat we gedaan hebben. Je auto is gewassen en van binnen schoongemaakt. Je krijgt je auto weer spic en span terug, zonder schade.
Bij schade komt heel wat gevoel kijken, wij zijn er dan voor de klant.
Persoonlijk en betrokken
Beide schadeherstellers houden, net als de medewerkers van Centraal Beheer, van persoonlijk contact. Huub vertelt: ‘Na een melding bellen wij binnen een half uur met de klant. Meestal is de klant dan volledig verrast en horen we: “Bellen jullie nu al? Wat snel!” De collega die de klant voor het eerst aan de telefoon heeft, bezoekt de klant ook. Dat persoonlijke is heel fijn, want bij schade komt soms best wat gevoel kijken. Denk aan brand of inbraak, dat zijn heftige gebeurtenissen. Ik zeg dan altijd tegen onze jongens: “Drink maar een kop koffie extra met de klant”. We hebben begrip voor de situatie van de klant. Sommige gebeurtenissen blijven ons echt bij. Zoals de windhoos 2 jaar geleden in Leersum. Het leek wel een oorlogsgebied. Het is hartverwarmend om te zien hoe buurtbewoners elkaar dan helpen.’ Ook Edward praat graag over de persoonlijke kant van het vak. ‘Klanten zijn vaak geschrokken van de schade. Ze hebben hard gewerkt voor een auto of ervoor gespaard. Dan is het belangrijk om tijd te nemen voor het verhaal van de klant.'
Slimme oplossingen
We kunnen klanten vaak blij maken met slimme oplossingen.
Duurzaam schadeherstel
Duurzaamheid speelt bij het schadeherstel een steeds grotere rol. Huub: ‘We kijken altijd hoe we duurzaam kunnen herstellen. Bijvoorbeeld door materialen te hergebruiken en niet zomaar alles klakkeloos weg te gooien. Vroeger ging een heel kozijn weg bij schade. Nu herstellen we vaak alleen het onderdeel dat stuk is. Verder werken we met duurzaam hout uit Scandinavië in plaats van tropenhout. Ook bij Edward werken ze graag duurzaam. ‘We werken met luchtdrogende lak. Hierdoor kunnen we de auto’s bij lagere temperatuur spuiten. En verbruiken we minder gas.’
Tevreden klanten
Beide schadeherstellers worden blij van tevreden klanten en kennen een hoge klanttevredenheid. Om de kwaliteit in de gaten te houden, vraagt Centraal Beheer klanten na een schade altijd naar hun ervaringen. En die zijn vaak goed. ‘Tja, je levert je auto in de kreukels in en je krijgt hem glimmend weer terug. Dan doe je het al gauw goed, hè’, lacht Edward. Maar niet alleen een mooi resultaat telt. Klanten willen graag snel geholpen worden. Edward: ‘Ik vind het een mooie uitdaging om klanten snel weer op weg te helpen. Denk aan de zomerperiode. Je hebt een vakantie naar Spanje geboekt, maar voordat je gaat krijg je schade. Dan wil je natuurlijk niet dat je auto pas over 6 weken klaar is. We doen er alles aan om te zorgen dat jij binnen 1 week weer lekker met je auto weg kan.’ Ook Huub ziet graag tevreden klanten. Al moet hij soms wel uitleggen aan mensen dat ze alleen de plek met schade herstellen. En niet de hele woning sauzen. Maar is de vakman voor zijn vertrek vergeten de trap te stofzuigen? Of is de klus niet naar wens gegaan? ‘Dan lost hij dat meteen op’, vertelt Huub.
Deel dit artikel
Ook interessant
Wesley wijkt uit
Wouters airco knalde eruit
Deze schadeherstellers helpen jou verder bij schade
Chantals vakantie aan het Gardameer geruïneerd
Hassans keukenmachine vernielde de visgraten vloer
Een stevige keukenmachine staat prachtig op je aanrecht. Minder is het als hij opeens ernaast ligt. Helemaal als het apparaat een gat slaat in je mooie visgraatvloer. Het overkwam Hassan (42).