Centraal Beheer ontwikkelt nieuwe diensten om klanten te helpen in de alledaagse situaties van het leven. Zowel in huis als op de weg. Zo maken we het leven van klanten makkelijker. Zodat zij tijd over houden voor leuke dingen. Sinds 2016 lanceerden we de ene na de andere dienst. Van Duurzaam Woongemak, tot aan het Auto Abonnement en het Dynamisch Energiecontract. En we staan niet stil, we innoveren aan de lopende band. Hoe doet een corporate als Centraal Beheer dit?
Samen innoveren we sneller
De ontwikkelingen gaan razendsnel! Centraal Beheer gelooft in open innovatie en werkt daarom veel samen met startups, andere corporates, studenten en ondernemers. Uit ervaring weten we namelijk dat we innovatie kunnen versnellen door slimme samenwerkingen aan te gaan. Lab55, het innovatielab van Centraal Beheer, verbindt deze binnen- en buitenwereld met elkaar.
In 5 maanden tijd een nieuwe dienst live
Om binnen een korte tijd een gevalideerde dienst op de markt te brengen, werkt Centraal Beheer met het stage-gate model. We doorlopen de volgende fases:
- Genereren en selecteren van ideeën
In deze fase bepalen we het innovatiethema en het domein waarvoor we een nieuwe dienst ontwikkelen. Bijvoorbeeld innovatiethema ‘wonen’ en domein 'duurzaam wonen'. In onder andere brainstormsessies bedenken we ideeën die passen bij dit thema en domein. We schatten de kansen van ideeën in. We doen klantonderzoek om het grootste klantprobleem te valideren en bepalen mogelijke oplossingsrichtingen. - Onderzoek en ontwikkeling
In deze fase testen klanten mogelijke oplossingen voor het klantprobleem. We gebruiken prototypes. We zoeken naar de best passende oplossing voor het probleem. Waar heeft je klant/gebruiker behoefte aan? - Introductie van de MVP
We ontwikkelen een Minimum Viable Product (MVP). Dit is de allerkleinste, meest minimale, snel en goedkoop te creëren versie van de nieuwe dienst. Die voor early adopters al enige waarde bevat om daadwerkelijk te gaan gebruiken. Deze MVP introduceren we bij klanten of niet-klanten. Dit kan ook een kleine geselecteerde klantgroep zijn. We ontwikkelen deze door op basis van gebruikerservaring en feedback. - Optimaliseren en groeien van de dienst
In deze fase focussen we op het aantrekken van nieuwe klantsegmenten, het optimaliseren en opschalen van de dienst en integratie met bestaande business
We innoveren op duurzaam wonen en zorgeloos rijden
In een jaar tijd genereerden we 41 ideeën, kregen we 35.000 antwoorden in onze onderzoeksfase en spraken we met veel startups. We zetten onze koers voort en ontwikkelen nieuwe diensten binnen de innovatiethema’s ‘duurzaam wonen’ en ‘zorgeloos rijden’. Volg ons op LinkedIn of ga naar centraalbeheer.nl/diensten/innovatie om op de hoogte te blijven!
Vragen of een interessant idee? Mail ons gerust!
We zijn altijd blij met nieuwe ideeën en goede kennismakingen. Zeker met een kopje koffie er bij. Stuur een mail naar lab55@achmea.nl. Tot dan!