Meest gestelde vragen dynamisch energiecontract

Per wanneer stopt mijn contract bij Centraal Beheer Energie?

Op 18 december 2024 eindigt jouw energiecontract bij Centraal Beheer Energie. EnergyZero neemt op die datum jouw energiecontract over.

 

Moet ik zelf wat doen om het contract te veranderen?

Nee, je hoeft zelf niets te doen. We regelen dit voor jou. Energy Zero legt jou de vervolgstappen uit.

Hoe neemt EnergyZero het contract over?

Voor 18 december ontvang je per e-mail een nieuw contract van EnergyZeroIn deze e-mail krijg je onder andere informatie over de app van EnergyZero en de incasso van de facturen. Voor de incasso ontvangt je een nieuwe machtiging van Energie Zero.

Hoe is de afhandeling van de betaling aan Centraal Beheer Energie?

Binnen 42 dagen na 18 december ontvang je de eindafrekening. Hierop staat de energie die jij via Centraal Beheer hebt afgenomen.

Krijg ik na de eindafrekening facturen van EnergyZero?

Vanaf 18 december 2024 ontvang je elke maand een factuur van EnergyZero.

Heb ik nog steeds een klimaatbudget?

Ja, je hebt nog steeds een klimaatbudget. Vanaf 18 december 2024 verhoogt Centraal Beheer het klimaatbudget in één keer naar € 500,-. Dit bedrag kun je een jaar lang besteden aan duurzame producten en diensten in onze Klimaatwinkel. Vragen over het Klimaatbudget kun je mailen naar klimaatwinkel@centraalbeheer.nl.

 

Werkt de Centraal Beheer Energie app nog?

Na 18 december stap je over naar de app van EnergyZero. De Centraal Beheer Energie app is dan niet meer up-to-date. Voor actuele informatie kun je dan de app van EnergyZero gebruiken. Link naar app: My EnergyZero - Apps op Google Play

 

Ik wil geen contract meer bij EnergyZero. Wat moet ik doen?
Je wilt overstappen naar een andere energieleverancier. Het enige wat je hoeft te doen is een nieuw energiecontract aan te vragen bij een andere energieleverancier. Bij de aanvraag geef je de einddatum van je huidige contract door. Zo weet jou nieuwe energieleverancier op welke datum het nieuwe contract moet starten. De nieuwe leverancier zorgt ervoor dat je huidige energiecontract wordt stopgezet. je hoeft zelf niets door te geven aan ons of Energy Zero.

Kies je voor een nieuwe energieleverancier? Mogelijk ontvang je 2 eindafrekeningen
Start je nieuwe energiecontract na 18 december? Dan neemt Energy Zero je energiecontract tijdelijk over tot de overstap naar je nieuwe leverancier. je ontvangt dan 2 eindafrekeningen:

  • een eindafrekening van je energiecontract bij Centraal Beheer Energie
  • een eindafrekening over het aantal dagen dat je tijdelijk bij Energy Zero hebt afgenomen

Wat verandert er aan mijn energiecontract

De voorwaarden blijven gelijk. Je ontvangt een nieuwe contract van Energie Zero. Het maandbedrag wordt opnieuw berekend bij het opmaken van het nieuwe contract. Hierbij wordt rekening gehouden met het actuele uurtarief. Het nieuwe maandbedrag kan dus afwijken van je huidige maandbedrag. 

Veranderen mijn energietarieven?

De werkwijze verandert niet. Je hebt op dit moment een Dynamisch Energiecontract. Bij een dynamisch energiecontract veranderen de stroom- en gasprijzen per uur en per dag. Dit betekent dat de stroomprijs elk uur anders is en dat de gasprijs elke dag verandert. Hoeveel je betaalt voor energie hoor je een dag van tevoren. 

 

Waarom stoppen jullie?

Central Beheer kiest ervoor om zich meer te focussen op onze hoofd producten zoals onze verzekeringen en financiële oplossingen. Wij kunnen deze dienst niet de aandacht geven die het verdiend. Daarom hebben wij besloten om met deze dienst te stoppen. 

 

Ik heb nog een vraag voor 18 december 2024. Met wie kan ik contact opnemen?

Vóór 18 december 2024 kun  je een e-mail sturen naar het klantcontactteam van Centraal Beheer Energie: energie@centraalbeheer.nl. Wij helpen je dan graag verder.

Wie wordt mijn nieuwe contactpersoon voor vragen over mijn energiecontract?

Vanaf 18 december 2024 kun je op elke werkdag tussen 09:00 – 17:00 uur bellen met de klantenservice van EnergyZero op (085) 808 5144 of e-mailen naar support@energyzero.nl.