Zorgen over de betaling van uw hypotheek

Neem gerust contact met ons op

Verwacht u dat het lastig wordt om het maandbedrag van uw hypotheek te betalen? U bent niet de enige die dat overkomt. Geldzorgen kunnen allerlei oorzaken hebben. We spreken elke dag klanten die geldzorgen hebben. Gelukkig kunnen we meestal helpen.

Deel uw zorgen met ons

Verandert er iets in uw persoonlijke situatie? Wij helpen u bij het vinden van een oplossing. Hoe eerder u contact opneemt, hoe beter dat lukt.

Vindt u het fijn om ons te bellen? Bel dan: (055) 579 5125. U bereikt ons van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.30 uur.

Stuurt u ons liever een e-mail? Dat kan, ons e-mailadres is bijzonderbeheer@centraalbeheer.nl. Gebruik hiervoor het e-mailadres dat bij ons bekend is. Dan zijn we er zeker van dat de e-mail echt van u komt. We nemen dan snel contact met u op. U vindt uw e-mailadres in onze app en Mijn Centraal Beheer.

We begrijpen dat het voor u waarschijnlijk niet makkelijk is om te praten over uw geldzorgen. Daarom is het goed om te weten dat u contact heeft met een medewerker van Centraal Beheer die begrip heeft voor uw situatie. Onze medewerker helpt u graag bij het vinden van een haalbare oplossing.

Veelgestelde vragen

Ja, dat is vaak een goede oplossing bij tijdelijke betalingsproblemen. Neem gerust contact met ons op om te overleggen over een passende betalingsregeling.
Bij tijdelijke betalingsproblemen kan uitstel van betaling mogelijk zijn. Neem contact met ons op om te bespreken of dit in uw situatie geldt.
Dat hangt af van uw situatie. We streven ernaar haalbare betalingsafspraken met u te maken.
Nationale Hypotheek Garantie (NHG) denkt met u mee en kijkt samen met ons of hoe de hypotheek weer betaalbaar wordt. NHG biedt ook een ‘Woonlastenfaciliteit’. Dat is een overbruggingslening bij tijdelijke financiële problemen door werkloosheid, arbeidsongeschiktheid, relatiebeëindiging of het overlijden van een partner. Is verkoop van de woning de enige mogelijkheid? En is de opbrengst lager dan de hypotheek? Dan kan NHG, onder voorwaarden, de restschuld kwijtschelden. Kijk voor meer informatie op de website van NHG. Of neem contact met ons op.

We zoeken eerst naar een manier om de hypotheek voor u betaalbaar te maken. Is het echt niet mogelijk om de betalingsproblemen goed op te lossen? Dan kunnen we met u overleggen over verkoop van de woning.
Als iemand meer dan 3 maandbedragen achterloopt met hypotheekbetalingen, moeten we dit melden bij het BKR. Als de achterstand is weggewerkt, blijft de melding nog 5 jaar zichtbaar bij het BKR. Dat kan gevolgen hebben als u ergens een krediet aanvraagt.

Wat wij voor u kunnen doen

Hulp nodig?

Allereerst bieden we u een luisterend oor. Wat is uw situatie? Waarom maakt u zich zorgen? We oordelen niet. We leven ons in uw situatie in.

Alles op een rijtje

We helpen u bij het in kaart brengen van uw financiële situatie. Daarbij gebruiken we een ‘inkomsten/uitgaven-formulier’. Vindt u het lastig om dat in te vullen? Dan krijgt u daar hulp bij.

De beste oplossing

Samen met u bekijken we hoe u betalingsproblemen voorkomt. Welke oplossingen zijn er? Wat past het beste bij uw situatie? Samen komen we eruit.

Goede afspraken

Hebben we een oplossing gevonden? Dan maken we daarover afspraken. En we houden contact. Zodat we elkaar op de hoogte kunnen houden.