Een financieel product stoppen

Kies welk soort rekening

Het kan zijn dat er in uw situatie de afgelopen tijd iets veranderd is. Waardoor u uw spaarproduct wilt stoppen.
Ga naar Mijn Centraal Beheer en selecteer de RentePlús Rekening die u wilt stoppen.  
  1. Kies ‘Stoppen rekening’ en volg de stappen
  2. Staat er nog geld op uw RentePlús Rekening? Of heeft u nog rente tegoed? Dan maken we dit over naar uw tegenrekening.
  3. U krijgt een e-mail met een bevestiging van het stoppen van uw RentePlús Rekening.
Let op! Is er een RenteVast Rekening gekoppeld aan uw RentePlús Rekening? Dan kunt u uw RentePlús Rekening niet stoppen. Want aan het eind van de looptijd van uw RenteVast Rekening moeten we het geld over kunnen maken naar uw RentePlús Rekening.  
Inloggen
  • Stuur een e-mail naar bank@centraalbeheer.nl. Gebruik hiervoor het e-mailadres dat bij ons bekend is. Dat geeft ons meer zekerheid dat de e-mail echt van u komt. U vindt dit e-mailadres in Mijn Centraal Beheer. Zet in het onderwerp van uw e-mail het rekeningnummer van uw RenteVast Rekening.
  • Voor het stoppen met uw RenteVast Rekening betaalt u kosten. Uitgebreide informatie over de kosten vindt u in de voorwaarden.  
  • U betaalt geen kosten als u de RenteVast Rekening binnen 14 dagen na opening stopt. Of als u stopt in verband met overlijden, werkloosheid buiten uw schuld, arbeidsongeschiktheid, schuldsanering of faillissement. Vermeld de situatie in uw e-mail. Stuurt u ook de documenten die wij nodig hebben mee? 
  • Hoeft u ons geen rentenadeel te vergoeden? Dan betaalt u alleen € 50,- administratiekosten. Wij halen de administratiekosten van uw inleg af. De rest van het spaarbedrag en de opgebouwde rente storten we op uw RentePlús Rekening. Daarna beëindigen we uw RenteVast Rekening. 
  • Moet u ons wél een rentenadeel vergoeden? Dan ontvangt u eerst een e-mail met een overzicht van de kosten. Daarna beslist u definitief of u de rekening stopt. 
  • U kunt uw Extra Pensioen Opbouw stoppen om een lijfrente-uitkering aan te kopen. Of om de waarde over te dragen aan een andere bank of verzekeraar.
  • Stopt u uw Extra Pensioen Opbouw om het saldo voor iets anders te gebruiken? Dan betaalt u vaak veel belasting en soms revisierente aan de Belastingdienst.

Binnen 14 dagen na de opening van uw Extra Pensioen Opbouw kunt u zonder kosten stoppen. Daarna mogen wij administratiekosten in rekening brengen. Heeft u een deposito bij uw Extra Pensioen Opbouw? Dan mogen wij ook een vergoeding voor ons rentenadeel in rekening brengen. U ontvangt dan altijd eerst een e-mail met een overzicht van de kosten. Hierover leest u meer in de voorwaarden. Heeft u beleggingen bij uw Extra Pensioen Opbouw? Dan geven we de opdracht uw beleggingen te verkopen. De opbrengst van de verkoop voegen we toe aan het saldo op uw Variabele renterekening van uw Extra Pensioen Opbouw. Eventuele kosten en koersverlies zijn voor uw rekening.

Stuur een e-mail naar bank@centraalbeheer.nl. Gebruik hiervoor het e-mailadres dat bij ons bekend is. Dat geeft ons meer zekerheid dat de e-mail echt van u komt. U vindt dit e-mailadres in Mijn Centraal Beheer. In het onderwerp van uw e-mail zet u het nummer van uw Extra Pensioen Opbouw.

  • Binnen 14 dagen na de opening van uw Extra Pensioen Inkomen kunt u zonder kosten stoppen. Daarna mogen wij administratiekosten en een vergoeding voor ons rentenadeel in rekening brengen. U leest hier meer over in de voorwaarden.
  • Het is niet toegestaan het geld van de rekening van uw Extra Pensioen Inkomen op te nemen en voor iets anders te gebruiken. U betaalt dan vaak veel belasting en revisierente aan de Belastingdienst.

Stuur een e-mail naar bank@centraalbeheer.nl. Gebruik hiervoor het e-mailadres dat bij ons bekend is. Dat geeft ons meer zekerheid dat de e-mail echt van u komt. U vindt dit e-mailadres in Mijn Centraal Beheer. In het onderwerp van uw e-mail zet u het nummer van uw Extra Pensioen Inkomen.