Daklekkage

Wat te doen?

Heeft u een (dak)lekkage? Bijvoorbeeld door smeltende sneeuw? Hier kunt u niet altijd wat aan doen. Nat isolatie­materiaal droogt gelukkig vaak vanzelf. Wacht even af tot de vochtige plekken opgedroogd zijn. Toch schade? Dan bent u vaak verzekerd. Lees hieronder wat u kunt doen om lekkages te voorkomen. En hoe u uw lekkage aan ons doorgeeft als er toch schade is ontstaan.

Wat kan ik zelf doen? 

  • Verplaats tijdelijk de spullen die schade kunnen oplopen. Of dek ze af met een plastic zeil
  • Zet emmers of pannen onder de plekken waar het lekt
  • Lucht en verwarm de ruimtes goed. Zo verdampt het vocht sneller
  • Maak alvast foto’s van de schade. Deze foto’s hebben wij nodig om uw schade te beoordelen

Ben ik verzekerd voor een (dak)­lekkage met mijn Woon­verzekering?

Nadat u de schade heeft gemeld beoordeelt de schade­adviseur of uw schade is verzekerd. In onze polisvoorwaarden leest u voor welke schade u verzekerd bent.

Zijn de kosten voor een (dak)­inspectie verzekerd?

In de meeste gevallen zijn de kosten voor een (dak)­inspectie bij een lekkage niet verzekerd. Blijken na melding en beoordeling van uw schade de kosten van de (dak)­inspectie wel verzekerd te zijn? Dan betalen wij de kosten. De schade­adviseur geeft u meer informatie wanneer uw schade is beoordeeld. De schade­adviseur neemt hierover contact met u op.

Sturen jullie iemand langs om de schade bij mij thuis te beoordelen?

Dit is niet altijd nodig. Foto’s van de schade geven ons vaak ook al een goed beeld van de schade. De schade­adviseur neemt contact met u op. En zal u hierover meer informatie geven.

Ik heb mijn schade online gemeld. Wat nu?

Een schade­adviseur neemt contact met u op. Kunnen wij u niet bereiken? Dan sturen wij u een e-mail.