Veelgestelde vragen
Schakel uw rechtsbijstandverzekering in
Heeft u geen rechtsbijstandverzekering, of niet de juiste module? Dan kunt u ook eenmalig Juridische Hulp inschakelen, voor een vast bedrag.
Schakel uw rechtsbijstandverzekering in
Heeft u een Rechtsbijstandverzekering bij Centraal Beheer met de module Consument & Wonen? Neem dan contact op met Stichting Achmea Rechtsbijstand. Heeft u ergens anders een rechtsbijstandverzekering? Neem dan contact op met die verzekeraar.
Uw reis- en annuleringsverzekering kan niets voor u doen
Hulp van EUclaim
Uw luchtvaartmaatschappij is ervoor verantwoordelijk dat u de bagage alsnog zo snel mogelijk ontvangt. Meld vermiste of vertraagde bagage meteen bij de bagageservice balie. Vraag om een PIR-formulier (Property Irregularity Report) en vul dit ter plekke of online in. Met dit formulier dient u een officiële klacht in. Zorg ervoor dat u een kopie van dit formulier krijgt. De luchtvaartmaatschappij gebruikt dit formulier om uw koffer te zoeken en bij u af te leveren. Heeft u 30 dagen nadat u het de PIR-formulier indiende uw bagage nog niet ontvangen? En heeft u de dekking Bagage op reis bij uw Reisverzekering afgesloten? Dan heeft u mogelijk recht op een vergoeding. U kunt de schade bij ons melden. Voeg het PIR-formulier toe. En laat ons weten welke spullen er in uw koffer of tas zitten, wanneer u ze heeft gekocht en wat ze kosten.
Raakt uw bagage op de heenreis vertraagd of vermist? Dan geeft de luchtvaartmaatschappij u waarschijnlijk een vergoeding voor de aankoop van kleding en toiletartikelen. Is dat niet zo? Betaal de kosten dan eerst zelf en dien de rekening later bij ons in. Bewaar de bonnetjes van uw aankopen. Wij vergoeden deze kosten tot maximaal € 250,- per getroffen verzekerde.
Neem contact op met onze alarmcentrale, die ondersteunt en geeft advies in dit soort situaties. Van uw zorgverzekering krijgt u maximaal het bedrag dat de behandeling in Nederland kost. In sommige gevallen worden de extra kosten ook vergoed met een aanvullende dekking bij de zorgverzekering. Controleer dit voor vertrek.
Blijkt na de declaratie bij de zorgverzekeraar dat niet alle kosten zijn vergoed, dan worden de resterende zorgkosten vergoed als u medische kosten heeft meeverzekerd op de reisverzekering.
Stel, u bent op vakantie in het buitenland. En u moet met spoed naar de dokter of het ziekenhuis. Neem dan contact op met onze alarmcentrale, die ondersteunt en geeft advies in dit soort situaties. In sommige landen zijn de kosten van een medische behandeling veel hoger dan in Nederland. Van uw zorgverzekering krijgt u maximaal het bedrag dat de behandeling in Nederland kost. Met de extra dekking Medische kosten op reis worden in veel gevallen de aanvullende kosten vergoed. In sommige gevallen worden de extra kosten ook vergoed met een aanvullende dekking bij de zorgverzekering. Controleer voordat u op vakantie gaat of u nog goed verzekerd bent. Lees meer over Medische kosten op reis. Blijkt na de declaratie bij de zorgverzekeraar dat niet alle kosten zijn vergoed, dan worden de resterende zorgkosten vergoed als u medische kosten heeft meeverzekerd op de reisverzekering.
Bent u met uw eigen auto vanuit Nederland vertrokken en heeft u de dekking Vervangend vervoer op reis? Dan krijgt u vervangend vervoer als repareren langer duurt dan 2 werkdagen. De alarmcentrale zoekt dan bij verhuurders naar vervangend vervoer. Het verhuurbedrijf vraagt om een creditcard als borg. Neem dus altijd uw creditcard mee.
Lukt het de alarmcentrale niet om vervangend vervoer te vinden? Omdat er bijvoorbeeld niet genoeg auto's of campers beschikbaar zijn? Dan gaan ze in overleg op zoek naar een alternatief voor vervangend vervoer. Zoals de trein of vliegtuig. Het kan voorkomen dat de wachttijd voor het zoeken en ophalen van vervangend vervoer langer duurt
Tip: laat uw auto voor vertrek nakijken om pech op reis zoveel mogelijk te voorkomen.