Niet tevreden?

Wij zoeken samen met u naar een oplossing

Bent u niet tevreden over ons? Wilt u een klacht doorgeven? Of laten weten wat beter kan? Geef het aan ons door. We zoeken graag samen met u naar een oplossing.

We staan voor u klaar

Het liefst spreken wij u persoonlijk. Wij kijken dan samen wat er niet goed gaat. En bespreken met u de beste oplossing. Wilt u toch liever schriftelijk contact? Gebruik dan het klachtenformulier. Of stuur ons een brief.

Bel (055) 579 8000

Gaat het om een financieel product of levens­verzekering? Bel dan: (055) 579 8100. U kunt ook een belafspraak met ons maken.

U bereikt ons op maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur.


Vul het klachtenformulier in

Met een online formulier geeft u uw klacht eenvoudig aan ons door.

Stuur ons een brief

Centraal Beheer Klachtenbureau
Postbus 9150
7300 HZ Apeldoorn

Wat kunt u van ons verwachten?

U krijgt binnen 5 werkdagen een eerste inhoudelijke reactie van ons. Soms moeten wij wat uitzoeken om u een goed antwoord te geven. Duurt de behandeling van uw klacht langer? Dan laten wij u weten wanneer u weer een reactie van ons kunt verwachten.
Bent u het niet eens met onze beoordeling van uw klacht? Laat het ons weten. Wij nemen uw klacht dan nog een keer met veel aandacht door. En kijken of wij misschien iets over het hoofd gezien hebben in onze beoordeling. Bel ons even op (055) 579 8000. Of op (055) 579 8100 voor financiële producten en overlijdens­risico­verzekeringen. Of stuur een brief naar:
Centraal Beheer Klachtenbureau
Postbus 9150
7300 HZ Apeldoorn
Natuurlijk vinden wij het heel vervelend als we niet tot een goede oplossing kunnen komen. Komen we er samen niet uit? Dan roept u de hulp in van het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening, het Europees ODR-Platform of van de rechter.

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)

Kifid is een onafhankelijke stichting die consumenten helpt met klachten over een financieel product of financiële dienst. Bent u het niet eens met ons antwoord op uw klacht? Neem dan binnen 3 maanden na ons antwoord contact op met het Kifid. Kijk voor meer informatie en een klachtenformulier op kifid.nl.

Tuchtraad Financiële Dienstverlening

Als consument kunt u niet rechtstreeks bij de Tuchtraad klagen over de eigen verzekeraar. Tuchtklachten moet u daarom eerst indienen bij het Kifid. Zij sturen de klacht door naar de Tuchtraad. Kijk voor meer informatie hierover op www.tuchtraadfd.nl.

Europees ODR-Platform

Het ODR-Platform is door de Europese Commissie in het leven geroepen om ontevreden consumenten te helpen. Hier komt geen rechter aan te pas. Kijk op ec.europa.eu voor meer informatie hierover.

U kunt ook naar de rechter gaan

Als u direct naar de rechter stapt, kiest u ervoor om niet naar Kifid en/of de Tuchtraad te gaan. Let op: U kunt uw klacht daarna niet meer bij het Kifid voorleggen. En als u naar de rechter gaat, kost dat geld. Terwijl bemiddeling door het Kifid veelal gratis is. Op rechtspraak.nl vindt u hierover meer informatie. Daar leest u onder meer ook bij welke rechtbank u terecht kunt.

Meer weten over klachten?

Kijk dan eens op de speciale website van het Verbond van Verzekeraars: vanatotzekerheid.nl Daar staat op alfabetische volgorde alles beschreven rondom verzekeren. Ook over klachten.

Heeft u een verbeteridee? Laat het ons weten!

Heeft u een goed idee? Denkt u dat iets beter of makkelijker kan? Wij horen het graag! Verbeteren doen we namelijk samen met u.

Uw mening en ervaring delen helpt!

Onze klanten delen iedere dag hun ervaring en mening met ons. Op ons verzoek, via een online vragenlijst. Spontaan aan de telefoon. Of in een chat. De reacties zijn heel verschillend. Positief, kritisch, opbouwend en soms heel verrassend. Dankzij deze reacties leren wij iedere dag van onze klanten. En kunnen wij u nóg beter helpen. Daar zijn we heel blij mee! Nieuwsgierig wat andere klanten van ons vinden? En wat wij hiermee doen?
Bekijk de verbeteringen