We controleren uw gegevens als u contact opneemt
We controleren uw rekeningnummer
We controleren uw identiteit bij financiële producten
Als u een financieel product opent of aanpast, dan moeten we volgens de wet uw identiteit controleren. Ook willen wij graag weten met wie wij een overeenkomst aangaan. Daarom vragen we u om uzelf veilig te identificeren met iDIN. Met iDIN logt u in met de veilige en vertrouwde inlogmethode van uw bank. Zo ontvangen wij eenmalig uw persoonsgegevens van uw bank.
Ook bij het uitkeren van geld na een overlijden moeten wij de identiteit van de nabestaanden controleren. Voor deze controle vragen wij u meestal een kopie van uw identiteitsbewijs. Soms is het nodig dat u zich persoonlijk identificeert op een door u gekozen locatie.
We controleren overboekingen en aflossingen
We zijn voorzichtig met e‑mail
E-mail kan eenvoudig door criminelen misbruikt worden. Daarom sturen we geen vertrouwelijke gegevens via e-mail. Ook beantwoorden we geen vragen over uw financiële gegevens via e-mail. En veranderen we niet zomaar uw persoonlijke gegevens als iemand dat via e-mail vraagt.
Wanneer wij u vragen om gegevens aan te passen, dan vragen wij u steeds vaker dit zelf via de app of Mijn Centraal Beheer aan te passen. Navigeer dan zelf naar de website van Centraal Beheer of de app. Klink nooit op een link. Of om ons te bellen, zodat wij direct kunnen controleren of de juiste persoon ons belt.
De meeste berichten over uw spaar, lijfrente- en/of beleggingsrekeningen ontvangt u al via onze app en Mijn Centraal Beheer. Lekker overzichtelijk en veilig! U krijgt een seintje via e‑mailadres. Zo mist u niets.