Man met telefoon

Verzuim casemanagement

Samenwerken aan re-integratie

  • Persoonlijke begeleiding bij verzuim en re-integratie
  • Een casemanager als vast aanspreekpunt
  • Uitgebreide hulp bij de stappen uit de Wet verbetering poortwachter
Heeft u een Verzuimverzekering bij Centraal Beheer en heeft u vragen? Onze helpdesk is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8.00 tot 17.30 uur. 

Wat is verzuim casemanagement?

Verzuim casemanagement is een team van specialisten, waarbij uw casemanager uw vaste aanspreekpunt is. Uw casemanager doet voor u de verzuimbegeleiding. En regelt de procesbegeleiding van uw zieke medewerkers. Wij geven een poortwachtergarantie. De casemanager bewaakt de verplichte stappen die u, uw medewerker en arbodienst moeten doen vanuit de Wet verbetering poortwachter. Natuurlijk bespreekt de casemanager regelmatig het verzuimproces met u.

Naast de begeleiding van het verzuimproces helpt de casemanager u ook om uw medewerker zo snel mogelijk weer te laten werken. Zij kijken naar de mogelijkheden en denken mee in oplossingen. Als het nodig is zetten zij een deskundige in. Als werkgever blijft u eindverantwoordelijk voor het verzuimproces.

Uw casemanager werkt samen met uw arbodienst

De arbodienst adviseert u over de begeleiding van uw zieke medewerker. Ook een preventief spreekuur voor uw medewerker bij de bedrijfsarts van de arbodienst is mogelijk.

Wij denken graag met u mee om verzuim te voorkomen

Natuurlijk is voorkomen beter dan genezen. Daarom helpen we u ook met verzuimpreventie. Bijvoorbeeld met het toetsen van een risico-inventarisatie en -evaluatie (RI&E) en online trainingen. En bij het uitvoeren van een periodiek arbeidsgezondheidskundig onderzoek van uw personeel. Zo verkleint u de kans dat uw medewerker voor lange tijd uitvalt door ziekte.

Geef het aan als het ziekteverzuim is veroorzaakt door iemand anders

Is uw medewerker ziek door bijvoorbeeld een bedrijfsongeval, verkeersongeval, medische fouten, een geweldsdelict of een ongeval in de privé-situatie? Dan kunnen wij de nettoloonschade verhalen op de tegenpartij. Hierbij nemen wij ook uw eigen risico mee. En eventueel gemaakte re-integratiekosten. Dit kan een positieve invloed op uw premie hebben.

Complimenten van onze klanten

"Wij zijn leken op het gebied van ziekteverzuim. Onze casemanager legde geduldig uit hoe zo'n procedure werkt. En beantwoordde al onze vragen. We waren blij met haar hulp."

Anneke ter Horst - Samenwerking onderhoud Vierhouten

"De casemanager neemt regelmatig contact op en geeft adviezen. Dat is ontzettend fijn en prettig."

Chantal Theunissen - Autorima

"Er is altijd prettig en professioneel contact met onze casemanager. Ze controleert haar eigen informatie, maar geeft ook aanvullende informatie aan mij waar nodig."

Marleen Rezaie-Delbeek - Foxtaal

Uw casemanager staat voor u klaar

Carsten Diehl

Carsten Diehl

Het belang van mijn klanten staat bij mij voorop. Ik hecht er veel belang aan dat mijn klanten zich echt gehoord voelen. Dit vormt voor mij de uitdaging die ik elke dag weer vol passie aanga!
Brigit Nouwens

Brigit Nouwens

Een goede mogelijkheid om onderscheidend te zijn, is niet aan te beiden wat een klant vraagt, maar aan te bieden wat een klant nodig heeft. Daarom ga ik op zoek naar de vraag achter de vraag en stem daar mijn antwoord op.

Bel gerust uw casemanager als u vragen heeft

U bereikt uw casemanager op telefoonnummer (055) 579 5193 (optie 4). Dat kan van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur. Wij helpen u graag.

6 tips voor een goede voorbereiding op verzuim

Ralph van Dam, business partner Ondernemerschap

"Veel ondernemers hebben duurzame inzetbaarheid en langdurig verzuim niet helder in het vizier, totdat een medewerker uitvalt." Dat stelt Ralph van Dam, die als directeur zelf tegen langdurig verzuim aan liep. Hij deelt zijn belangrijkste tips hoe je goed voorbereid bent op verzuim.