Als ondernemer in de detailhandel heeft u te maken met voorraden, een (eventueel) winkelpand of online handel. Daarom verzekeren ondernemers in de (detail)handel zich vaak voor de volgende risico’s:
U wordt aansprakelijk gesteld voor een ongeluk
Het reclamebord van uw winkel waait om tegen een geparkeerde auto. Of een klant glijdt uit over de gedweilde vloer waar geen waarschuwingsbord stond. In deze gevallen bent u aansprakelijk voor de schade en kosten. Om zich te verzekeren tegen schade aan andermans spullen en personen kunnen ondernemers in de detailhandel daarom kiezen voor een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering.
U loopt bedrijfsschade op door diefstal of brand
Uw voorraad is goud waard, vooral voor uw (online) winkel. Het is de bron van uw inkomsten, maar helaas niet vrij van risico's zoals diefstal of brand.
Heeft u een fysieke winkel en is het pand van u? Dan zijn de herstelkosten na bijvoorbeeld een brand voor uw rekening. Een gebouwenverzekering beschermt u tegen deze kosten. En met een bedrijfsschadeverzekering bent u gedekt voor de indirecte gevolgen, zoals misgelopen inkomsten of de zoektocht naar een nieuw pand en de bijbehorende vergunningen.
U krijgt te maken met een cyberaanval
Een cyberaanval voelt vaak aan als iets dat alleen andere ondernemers overkomt. Het is erg ontastbaar. Met de cyberverzekering krijgt u ondersteuning bij (het vermoeden van) cyberincidenten, en bent u verzekerd tegen de financiële schade via computers en internet.